السّلام عليكم ورحمة الله وبركاته

بسم الله الرّحمن الرّحيم

الحمد لله ربّ العالمين والصّلاة والسّلام على أشرف الأنبياء والمرسلين سيّدنا محمد وعلى آله وصحبه أجمعين


Adapun kemudian dari itu, ana merasa sangat gembira kerana dengan izinNya masih lagi diberikan kesempatan & kemampuan untuk sekali lagi membina blog bagi mencoretkan pengalaman ana yang mudah-mudahan akan dapat memanfaati para pembaca sekalian, insyAllah.


Pun begitu, ana yang jahil ini sangat-sangat mengharapkan teguran & pembetulan yang ikhlas serta penuh ukhuwwah Islamiyyah dari para pembaca sekiranya ada dari catatan ana nanti mengandungi kelemahan-kelemahan & kesilapan-kesilapan. Mudahan dengan teguran & pembetulan dari saudara semua, segala kesilapan & kelemahan dapat ana perbaiki. Jadi ana terlebih dahulu mengucapkan ribuan terima kasih di atas kesudian & keikhlasan saudara itu. Semoga Allah t.a. menilainya sebagai satu amalan jariah di sisiNya.


Wa Billahit Taufiq Wal Hidayah,


والسلام عليكم ورحمة الله وبركاته

13 Ogos, 2012

KENA CALAR!!!

no preview
ALLAHU ROBBI...Khamis lepas suatu kejadian yang mendukacitakan warga guru di sini berlaku. Ada bekas pelajar di sini yang selalu mendatangkan masalah kepada guru & banyak rekod salah laku disiplin disyaki telah mencalar kereta salah seorang guru disiplin dengan teruknya. Ada yang menganggarkan kerugian di alami mencecah ribu ringgit, iaitu kos bagi mengecat semula kereta yang dicalar bekas pelajar tersebut. 



Apa yang menyedihkan nasib guru tersebut sampai sekarang tidak mendapat tindakan positif. Perkara macam ni membuatkan guru-guru rasa tak senang hati untuk bekerja. Dari maklumat guru-guru senior di sini, kejadian sebegini tidak pernah berlaku sebelum ini & tahun ni antara tahun yang penuh dramatik. Disiplin pelajar merosot dengan sangat ketara. Nampaknya sesuatu tindakan yang bijak perlu diambil bagi mengatasi masalah sebegini dari menjadi lebih parah & berulang. 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan