السّلام عليكم ورحمة الله وبركاته

بسم الله الرّحمن الرّحيم

الحمد لله ربّ العالمين والصّلاة والسّلام على أشرف الأنبياء والمرسلين سيّدنا محمد وعلى آله وصحبه أجمعين


Adapun kemudian dari itu, ana merasa sangat gembira kerana dengan izinNya masih lagi diberikan kesempatan & kemampuan untuk sekali lagi membina blog bagi mencoretkan pengalaman ana yang mudah-mudahan akan dapat memanfaati para pembaca sekalian, insyAllah.


Pun begitu, ana yang jahil ini sangat-sangat mengharapkan teguran & pembetulan yang ikhlas serta penuh ukhuwwah Islamiyyah dari para pembaca sekiranya ada dari catatan ana nanti mengandungi kelemahan-kelemahan & kesilapan-kesilapan. Mudahan dengan teguran & pembetulan dari saudara semua, segala kesilapan & kelemahan dapat ana perbaiki. Jadi ana terlebih dahulu mengucapkan ribuan terima kasih di atas kesudian & keikhlasan saudara itu. Semoga Allah t.a. menilainya sebagai satu amalan jariah di sisiNya.


Wa Billahit Taufiq Wal Hidayah,


والسلام عليكم ورحمة الله وبركاته

16 Oktober, 2010

YA ALLAH!



Ya ALLAH! Aku mohon akan keampunanMU atas segala dosa yang telah dilakukan oleh anggota tubuh badanku ini dengan afiat dari kurniaanMU dan dengan kudratku yang ada juga dari kurniaanMU, yang kemudiannya aku tutupi dengan tirai TutupanMU dari pandangan orang lain sehingga mereka semua tak nampak akan dosa-dosaku.


Ya ALLAH! Aku mohon keampunanMu dari segala perbuatanku yang mencederungkan diriku, menghampirkan diriku dan melayakkan diriku mendapat kemurkaanMU yang merupakan pelanggaran terhadap perintahMU dan penjauhan dari suruhanMU.

Ya ALLAH! Aku mohon akan keampunanMU dari dosa-dosaku yang penat lelah aku lakukan dengan jasadku siang dan malam dan kemudiannya aku tutupi dengan tirai TutupanMU sebab malu terhadap orang lain sehingga TutupanMU itu menutup keaibanku menampakkan seolah-olah aku adalah seorang yang soleh pada pandangan mereka, seorang yang memperjuangkan agamaMU, seorang yang suka menolong orang lain. Sesungguhnya aku malu dengan penderhakaanku ini terhadapMU, sedangkan ENGKAU sentiasa menangguh-nangguhkan balasanMU terhadapku. Dan selama aku dalam keadaan menderhakaiMU, ENGKAU tidak pernah membalasnya melainkan sedikit sahaja dan selama aku berbuat kejahatan, lalu aku bermohon kepadaMU kemudiannya dari keperluan hajatku dan hajat orang lain, ENGKAU masih lagi tetap mengurniakannya kepadaku dan kepada mereka yang memintaku memohon bagi pihak mereka.

Ya ALLAH! Aku mohon akan keampunanMU dari setiap dosa yang telah aku bertaubat darinya yang aku telah bersumpah  denganMU yang aku tidak akan kembali mengulangi melakukannya, tapi bila syaitan mendatangiku, menghasutku & menipuku dengan helahnya, lalu nafsuku mengajakku melakukan maksiat.

Ya ALLAH! Dengan sifat KelembutanMU, aku mohon agar tidaklah ENGKAU membuka dan mendedahkan keaibanku di akhirat kelak sebaliknya tutupilah sebagaimana yang telah ENGKAU tutupi keaibanku di kehidupan dunia ini. Wahai ALLAH...Tuhan Yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang, kesihanilah aku ini.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan