السّلام عليكم ورحمة الله وبركاته

بسم الله الرّحمن الرّحيم

الحمد لله ربّ العالمين والصّلاة والسّلام على أشرف الأنبياء والمرسلين سيّدنا محمد وعلى آله وصحبه أجمعين


Adapun kemudian dari itu, ana merasa sangat gembira kerana dengan izinNya masih lagi diberikan kesempatan & kemampuan untuk sekali lagi membina blog bagi mencoretkan pengalaman ana yang mudah-mudahan akan dapat memanfaati para pembaca sekalian, insyAllah.


Pun begitu, ana yang jahil ini sangat-sangat mengharapkan teguran & pembetulan yang ikhlas serta penuh ukhuwwah Islamiyyah dari para pembaca sekiranya ada dari catatan ana nanti mengandungi kelemahan-kelemahan & kesilapan-kesilapan. Mudahan dengan teguran & pembetulan dari saudara semua, segala kesilapan & kelemahan dapat ana perbaiki. Jadi ana terlebih dahulu mengucapkan ribuan terima kasih di atas kesudian & keikhlasan saudara itu. Semoga Allah t.a. menilainya sebagai satu amalan jariah di sisiNya.


Wa Billahit Taufiq Wal Hidayah,


والسلام عليكم ورحمة الله وبركاته

10 Mei, 2013

MELAWAN!

5 Mei yang lepas, di hari di mana sebahagian rakyat Malaysia telah usai melaksanakan tanggungjawab mereka kepada negara, ana mendapat panggilan dari sahabat seperguruan. Beliau memohon bantuan ana bagi merawat anak saudaranya di Gunong, Bachok kerana disyaki masalah gangguan jin. Ana pada mulanya keberatan juga sebab keesokkan harinya dah mula persekolahan, jadi ana ingin balik ke Pasir Puteh. Jika diikutkan banyak perkara yang ana kena langsaikan sebelum ana & anak-anak bertolak balik.

Namun untuk tidak menghampakan sahabat ana & keluarga pesakit yang begitu mengharapkan kedatangan ana, ana telah bersetuju untuk diambil & dibawa ke sana pada pukul 6:30 petang tu. Kami sampai ke rumah pesakit sedang elok waktu maghrib. Jadi kami semua mengerjakan solat dulu sebelum melihat kepada masalah pesakit.

Usai solat, kelihatan pesakit cukup lemah. Mungkin banyak kehilangan tenaga sebelumnya. Keluarga pesakit memaklumkan yang pesakit telah pun dirawat oleh Pakcik Yassin Gunong, tapi jadi balik. Erm...nampaknya boleh tahan gangguan yang pesakit ni hadapi. Pakcik Yassin ni salah seorang dari orang lama Tapak Suci...guru di gelanggang Gunong, Bachok.

Ana ikhtiarkan dengan menyediakan air untuk minum & basahkan badan pesakit, nak wat mandi tak cukup...lagipun air penawar yang Pakcik Yassin buat sebelumnya ada lagi. Jadi boleh je guna yang tu.

Kemudiannya ana rukyah pesakit dengan membaca huruf-huruf mukothooah. Setelah beberapa ketika pesakit longlai & kerasukkan. Benda yang menguasai pesakit menepis-nepis tangan ana yang ana cucukkan pada tengah kepala pesakit sambil menjeling tajam penuh kemarahan. Ana suruh makhluk tu keluar, tapi dia menggelengkan kepalanya sambil mula bertindak aggresif. Dia bangun dan cuba lari ke arah pintu utama untuk keluar dari rumah, tapi keluarga pesakit bertindak pantas, memeluk & menjatuhkannya kembali ke lantai sambil dipegang erat tubuhnya. Pesakit meronta-ronta marah...

Dalam keadaan kalut begitu, ana menyembelih makhluk tu, tapi tak berkesan. Ana cuba pula menariknya keluar melalui kaki, juga tak keluar. Akhirnya ana tarik melalui kepala, alhamdulillah...pesakit kemudiannya sedar walau keadaannya tersangat lemah sehinggakan nak mengucap pun sukar & sangat perlahan suaranya. Ana minta pesakit memperbanyakkan membaca selawat.

Setelah seketika, keluarga pesakit membawanya ke bilik mandi & memandikannya. Ana pun kemudiannya memohon untuk balik kerana jam pun dah menunjukkan pukul 10:00 malam. Ana ni jauh lagi perjalanannya. Kena balik dulu ke Kota Bharu sebelum berpatah pula ke Pasir Puteh. Alhamdulillah lebih kurang pukul 1:00 pagi kami anak beranak sampai ke kuarters.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan