السّلام عليكم ورحمة الله وبركاته

بسم الله الرّحمن الرّحيم

الحمد لله ربّ العالمين والصّلاة والسّلام على أشرف الأنبياء والمرسلين سيّدنا محمد وعلى آله وصحبه أجمعين


Adapun kemudian dari itu, ana merasa sangat gembira kerana dengan izinNya masih lagi diberikan kesempatan & kemampuan untuk sekali lagi membina blog bagi mencoretkan pengalaman ana yang mudah-mudahan akan dapat memanfaati para pembaca sekalian, insyAllah.


Pun begitu, ana yang jahil ini sangat-sangat mengharapkan teguran & pembetulan yang ikhlas serta penuh ukhuwwah Islamiyyah dari para pembaca sekiranya ada dari catatan ana nanti mengandungi kelemahan-kelemahan & kesilapan-kesilapan. Mudahan dengan teguran & pembetulan dari saudara semua, segala kesilapan & kelemahan dapat ana perbaiki. Jadi ana terlebih dahulu mengucapkan ribuan terima kasih di atas kesudian & keikhlasan saudara itu. Semoga Allah t.a. menilainya sebagai satu amalan jariah di sisiNya.


Wa Billahit Taufiq Wal Hidayah,


والسلام عليكم ورحمة الله وبركاته

11 April, 2013

GANGGUAN ‘KAWAN’


Tiga malam lepas ana mendapat message dari seorang ibu yang bertanyakan tentang perubahan keadaan anak sulongnya. Katanya anaknya yang berusia 4 tahun tersebut asyik buat perangai, bercakap seorang diri, marah-marah kat ibu dia dan yang paling tak selesanya anak dia tu kata dia ada ‘kawan’ yang selalu bertandan ke rumah untuk bermain bersama. Siapa ‘kawan’ tu? Adakah ‘kawan’ yang dimaksudkan tu hanya ilusi atau memang ada ‘kawan’ yang dimaksudkan tu.


Dari sedikit soal selidik yang ana buat, nampaknya ‘kawan’ anaknya tu ‘budak lelaki’. Erm...tah dari mana datangnya tu. Nampaknya bukan dari area kuarters tu sebab ana tak pernah ‘lihat’ ‘budak lelaki’ tu. Biasa ana tengok yang dua beranak & si anak tu pompuan. Biasa dok main area unit Cikgu Fuzaimah & Pengetua. Selain dua beranak tu, ada gok Si Tuo yang juga selalu kelihatan di belakang rumah Pengetua...dekat garage & pohon kelapa. Ni yang ‘budak lelaki’ ni...tah dari mana ni. Macam tersembat je.

Ada pihak yang mengatakan ianya adalah jin saka. Aaa...yang ni ana tak tau & tak leh nak komen sebab tak cukup maklumat & bukti. Maaf...ana kalau takde maklumat yang cukup, ana tak berani nak ulas.

Ana ada cadangkan kaedah untuk diikhtiarkan oleh ibu-bapa budak tu. Rukyah air dan limau untuk mandian selama 3 hari & tengok perkembangannya. Selain tu juga rukyah air yang dicampur garam & lada hitam untuk ‘bersihkan’ rumah. Diharap ada perubahan positif nanti...insyaa Allah.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan