السّلام عليكم ورحمة الله وبركاته

بسم الله الرّحمن الرّحيم

الحمد لله ربّ العالمين والصّلاة والسّلام على أشرف الأنبياء والمرسلين سيّدنا محمد وعلى آله وصحبه أجمعين


Adapun kemudian dari itu, ana merasa sangat gembira kerana dengan izinNya masih lagi diberikan kesempatan & kemampuan untuk sekali lagi membina blog bagi mencoretkan pengalaman ana yang mudah-mudahan akan dapat memanfaati para pembaca sekalian, insyAllah.


Pun begitu, ana yang jahil ini sangat-sangat mengharapkan teguran & pembetulan yang ikhlas serta penuh ukhuwwah Islamiyyah dari para pembaca sekiranya ada dari catatan ana nanti mengandungi kelemahan-kelemahan & kesilapan-kesilapan. Mudahan dengan teguran & pembetulan dari saudara semua, segala kesilapan & kelemahan dapat ana perbaiki. Jadi ana terlebih dahulu mengucapkan ribuan terima kasih di atas kesudian & keikhlasan saudara itu. Semoga Allah t.a. menilainya sebagai satu amalan jariah di sisiNya.


Wa Billahit Taufiq Wal Hidayah,


والسلام عليكم ورحمة الله وبركاته

22 Februari, 2011

SERANGAN!!! (KES DI GUA MUSANG)

السّلام عليكم ورحمة الله وبركاته

بسم الله الرّحمن الرّحيم

الحمد لله ربّ العالمين والصّلاة والسّلام على أشرف الأنبياء والمرسلين سيّدنا محمد وعلى 

آله وصحبه أجمعين

Semalam ana ke sekali lagi ke rumah Abg Z kerana merawat isterinya yang 'tersadai' terkena serangan balas 'si penganggu'. Bisa dari serangan tersebut kelihatan menjalar dalam tubuh badannya menyebabkan mangsa sakit bahagaian belakang pinggangnya sehingga tidak dapat bangun berdiri seperti biasa.

Ana ada ajarkan Abg Z kaedah untuk menarik bisa tersebut, namun nampaknya belum cukup ampuh untuk Abg Z tangani secara sendirian. Bisa tu juga nampaknya dah mula menjalar ke seluruh badan.

Jadi malam tadi ana sediakan bahan untuk mandian, lalu mangsa mandi dengan segala susah payahnya (sebab tak dapat bangun) dengan dibantu oleh isteri jirannya. Alhamdulillah lepas mandi nampaknya ada sedikit perubahan positif walaupun bukan kesemua bisa tersebut keluar atau ditawarkan. Ana minta mangsa supaya melakukan mandian selama sekurang-kurangnya 3 hari dan sebaik-baiknya 7 hari secara berterusan agar Allah s.w.t. mengeluarkan atau meneutralkan kesemua bisa yang ada dalam badan mangsa.


Semasa pergelutan antara mangsa dengan 'si pengacau', mangsa sempat menghentam 'si pengacau' dengan tasbihnya yang pada masa tersebut kelihatan menjilat peha kanan mangsa. 'Si pengacau' katanya kelihatan (pada mata bathin mangsa) seumpama hibrid lelabah + beruk. Ntah species apa ntah. Bila terkena hentaman mangsa, 'si pengacau' meletup dan terbakar lalu terzohir sesuatu seperti plastik yang cair terbakar di atas lantai.

Allahu...macam-macam. Tak terjangkau dek akal fikiran biasa yang terbatas ni, namun yang menyaksikannyalah yang lebih maklum.

Wallahu a'alam bissowab.

# Dalam salah satu kisah klasik Jepun ada menceritakan tentang hantu berbentuk macam lelabah besar yang dinamakan Raiko di Kyoto. Hantu lelabah ni katanya telah cuba menyerang salah seorang wira dengan terlebih dahulu memukau/menidurkan pengawal-pengawalnya. Namun wira tadi menyedari kehadiran hantu tersebut dan dengan pantas menghunus pedangnya dan melibas ke arah hantu lelabah tadi dan mencederakannya. 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan